Ontwikkel als advocatenkantoor een contentstrategie

advocatenkantoor een contentstrategie

Ontwikkel als advocatenkantoor een contentstrategie

Als advocatenkantoor een contentstrategie opstellen is hartstikke nuttig. Het opstellen van een contentstrategie is echt niet alleen van belang voor uitgeverijen. Ik deel waarom je een contentstrategie opstelt als je een advocatenkantoor hebt en hoe je dit doet. 

Erik Hartman van Frankwatching omschrijft een contentstrategie op de volgende manier. Een contentstrategie is een vooropgezet plan waarin wordt vastgesteld hoe informatie met een bepaalde waarde voor een publiek kan helpen om een organisatiedoel te bereiken.

Wat is een contentstrategie

Met een contentstrategie leg jij dus vast hoe jij met content een doel wilt bereiken. Welke informatie deel je, hoe deel je deze informatie en wanneer deel je dit.

Leg je strategie vast! Daarmee zorg je ervoor dat je echt nadenkt over de contentstrategie en je maakt keuzes. Je doel maak je meetbaar: zo kan je het resultaat meten en kan je evalueren welk effect jouw contentstrategie heeft gehad.

Hoe ontwikkel je als advocatenkantoor een contentstrategie

Je begint bij het doel: wat wil je bereiken met je contentstrategie. Is jouw doel om zichtbaar te worden op Social media, of juist om meer bezoekers naar je website te trekken? Begin met een nul-meting: waar sta je nu. Je hebt bijvoorbeeld 20 volgers op Twitter en je wilt er binnen zes maanden 2000 hebben. Dit doel is meetbaar en heeft een tijdsduur.

Ga ook na waarom dit doel nog niet bereikt is. Zijn jullie nieuw op Twitter, of hebben jullie nooit aandacht besteed aan dit medium? Bedenk hoe je het doel bereikt. Wellicht is er een collega die veel verstand heeft van Twitter. Of jullie website is nog niet voldoende geoptimaliseerd. Win advies in bij een expert.

Wie is jouw doelgroep? Als je een advocatenkantoor hebt zijn dat meestal toekomstige cliënten. Wie zijn jouw huidige cliënten? Wat zijn hun kenmerken en hoe vinden ze jouw kantoor nu? Al deze factoren kan je meenemen bij het bepalen van je doelgroep. Ga na waar jouw cliënten online actief zijn.

Vervolgens stel je vast hoe je jouw doelgroep bereikt. Is dat via Twitter, of LinkedIn of ga je bloggen. Als je gaat bloggen als advocaat of juist zichtbaar wilt worden op Social media: je wilt je doelgroep bereiken. Dit doe je onder andere door content te delen die interessant is voor jouw doelgroep.

Als je aan de slag gaat met je contentstrategie, vergeet dan niet om je resultaten tussentijds te meten en te evalueren. Alleen dan weet je of je op schema zit om je doel te bereiken!

Wil je als advocatenkantoor een contentstrategie ontwikkelen? Ik help jou daarbij! Bekijk mijn diensten of neem direct contact op. 

Geen reactie's

Geef een reactie