Top

SEO webteksten schrijven als advocaat

SEO webteksten schrijven

SEO webteksten schrijven als advocaat

Je hebt een advocatenkantoor en voor de bedrijfswebsite schrijf je regelmatig een blog. Onlangs hoorde je over het belang van zoekmachine optimalisatie in je blogs en daarom wil je weten hoe je als advocaat SEO webteksten schrijft. 

Een SEO webtekst is een tekst die is geoptimaliseerd voor Google en de bezoeker. Hiermee zorg je ervoor dat jouw website of blog hoger komt te staan in Google en daardoor komen er meer bezoekers naar jouw blog.

SEO webteksten schrijven doe je zo

Toen ik net begon met mijn blog maakte ik geen gebruik van SEO, daarna leerde ik over SEO en wilde ik het te goed doen. En dat is jammer, want daar kijkt Google doorheen. De belangrijkste tips is daarom om teksten te schrijven voor je bezoeker, en vanuit dat oogpunt je tekst te optimaliseren. SEO webteksten schrijf je nog altijd voor je bezoeker. Als je bezoeker niet door de tekst heen kan komen, is hij zo weer van je pagina af. En dat is jammer, want je loopt dan een mogelijke cliënt mis. Ik maakte een overzicht van de fouten die ik maakte met SEO.

Schrijf voor je doelgroep

Schrijf een SEO webtekst voor je doelgroep. De doelgroep bestaat uit mogelijke cliënten. Als je teksten schrijft voor een breder publiek, dan trek jij jouw doelgroep niet aan. Bedenk ook waarom je deze webtekst schrijft. Heeft je doelgroep een bepaald probleem, of wil jij je dienst verkopen? Zorg ervoor dat jouw tekst aansluit op dit doel.

Kies een zoekwoord

Als je een tekst schrijft, dan heeft deze tekst een bepaald onderwerp. Bijvoorbeeld: informatie over scheiden. Jouw zoekwoord is dan ook  “informatie over scheiden”. Zorg ervoor dat deze informatie te lezen is in de tekst en dat het zoekwoord een aantal keer terugkomt: in de titel, meta beschrijving, een tussenkop en in de tekst. Pas op met spammen van het zoekwoord: als je het zoekwoord te vaak gebruikt dan straft Google dat af. Interessante informatie over zoekwoorden lees je op deze site.

Goede titel en tussenkoppen

De titel (h1) moet uitnodigen om verder te lezen, hierin zet je het zoekwoord en je deelt waar de tekst over gaat. In de tussenkoppen (h2 & h3) zet je ook minimaal 1x het zoekwoord. Daarnaast geef je bij de tussenkoppen ook duidelijk aan waar de tekst over gaat. Lezers lezen de tektst niet, maar ze scannen. Ze zijn op zoek naar het antwoord op hun vraag. Daarom zijn tussenkoppen van belang.

De juiste meta beschrijving

De meta beschrijving is een stukje tekst dat onder de titel van je blog of webpagina staat in Google. Deze tekst kan je invullen – ik gebruik SEO van Yoast – en daarmee kan je spelen. Deze tekst verleidt de bezoeker om jouw pagina te openen, en niet die van jouw concurrent in Google. Copydogs.nl deelt een aantal goede tips over het schrijven van een meta beschrijving.

Heb jij SEO webteksten voor jouw website nodig maar heb je er de tijd of de ervaring niet voor? Ik schrijf jouw SEO tekst, juridische artikelen en blogs. Neem direct contact op om de mogelijkheden te bespreken!

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.