Unieke bezoekers: is dat relevant voor een advocaat?

unieke bezoekers

Unieke bezoekers: is dat relevant voor een advocaat?

Unieke bezoekers per maand op je website, is het aantal relevant als je een advocatenbureau hebt? Of als je huisarts, accountant of notaris bent? In deze blog deel ik mijn mening hierover. 

Wat zijn unieke bezoekers

Een unieke bezoeker is een persoon die in een bepaalde periode (bijvoorbeeld een week of een maand) minimaal 1x uw website bezoekt. Als deze persoon in dezelfde periode jouw website nog een keer bezoekt, dan telt dat op bij het aantal paginabezoeken.

Het gaat overigens wel om bezoeken vanaf een bepaalt IP-adres. Dus gebruikt deze persoon de ene keer zijn mobiel en de andere keer zijn tablet, dan gaat het in de statistieken om 2 unieke bezoekers.

In Google Analytics kan je deze gegevens terugvinden. In plaats van unieke bezoekers staat er nu “gebruiker”.

Unieke bezoekers: is het aantal relevant?

Dan nu de vraag: is het belangrijk hoeveel unieke bezoekers je per maand op je website krijgt als advocaat? Het antwoord is ja en nee.

Voordat ik de ja en de nee beantwoord: ik neem aan dat jouw website meer is dan een visitekaartje. Is je website slechts een visitekaartje, dan doet het aantal bezoekers er waarschijnlijk niet toe. Gebruik jij je website als middel om nieuwe klanten binnen te halen, dan is het aantal bezoekers wellicht wel relevant.

Ik begin met de ja. Ja, het aantal is belangrijk. Als je 2 bezoekers per maand hebt, dan is de kans klein dat je nieuwe klanten binnenkrijgt via de website. Niet iedere bezoeker wordt een klant, wel kan je je richten op het optimaliseren van de conversie.

En dan de nee: staar je niet blind op het aantal. Grote aantallen bezoekers zijn relevant voor bloggers. Bijvoorbeeld reisbloggers, die zoveel mogelijk bezoekers willen per maand zodat ze meer samenwerkingen aan kunnen gaan.

Wat is dan echt belangrijk?

Echt belangrijk is dat de conversie geoptimaliseerd wordt. Dus dan 10% van de bezoekers het contactformulier invult. Of dat 25% van de bezoekers meer dan 2 pagina’s bezoekt.

Bedenk wat jij wilt bereiken met jouw website. Hoeveel nieuwe klanten heb jij per maand nodig? Hoeveel bezoekers worden klant? Dan kan je gaan vaststellen waar je aan kan werken.

Hulp nodig? Ik ben expert in het verbeteren van de online resultaten en heb een juridische (mr.) achtergrond. Neem direct contact op.

Geen reactie's

Geef een reactie