Welke zoektermen gebruiken advocaten

zoektermen gebruiken advocaten

Welke zoektermen gebruiken advocaten

Als je gaat bloggen, krijg je op een gegeven moment ook iets mee over de SEO. Een van de voorwaarden om goed gevonden te worden, is dat je de juiste zoektermen gebruikt. Welke zoektermen gebruiken advocaten om gevonden te worden? Ik deel tips en tricks!

We starten even bij het begin. Want wat is een zoekterm?

Een zoekterm is het onderwerp waar jouw artikel of blog over gaat. Schrijf jij een artikel over de ontbindende voorwaarden bij het kopen van een huis, dan is dat jouw zoekterm. Jij wilt dat mensen die informatie zoeken over dit specifieke onderwerp, jouw blog lezen.

Het nut van specifieke zoektermen

Je hebt algemene zoektermen en specifieke zoektermen. Algemene zoektermen zijn bijvoorbeeld: bloggen, advocatuur, rechter. Op deze zoektermen zoeken heel veel mensen, maar er is ook veel concurrentie.

Veel andere websites hebben een artikel geschreven met die algemene zoekterm. Om hoog te scoren in Google op dat zoekwoord, dat is lastig. Met al die concurrentie sta je niet zomaar bij de eerste 10 resultaten in Google.

Als je niet bij de eerste 10 resultaten in Google staat, is de kans heel klein dat je gevonden wordt. Daarom kan je je beter richten op specifieke zoekwoorden. Zoekwoorden waar minder concurrentie op is. Ook sluiten deze zoektermen beter aan op wat de lezer zoekt.

Want zoek je op advocatuur, wat wil je dan eigenlijk weten? Welke advocaat jij nodig hebt, of hoe je advocaat wordt? Of wie de expert is op welk gebied?

Maar zoek je op “opzeggen lidmaatschap sportschool vanwege verhuizing”, dan zijn er alleen wat fora die de vragen beantwoorden. Er is geen duidelijk zoekresultaat. Waarin de titel al zegt: Opzeggen lidmaatschap sportschool vanwege verhuizing? Zo werkt het!

Specifieke zoektermen hebben dus minder concurrentie, ze sluiten beter aan op de zoekopdracht en de kans dat een gebruiker klikt op jouw blog is daarom groter.

Zoektermen gebruiken advocaten

Hoe zet je de zoektermen in voor jouw website of blog?

Ga na met welke vragen jouw klanten bij jou komen. Bekijk daarna of er over deze vragen al goede blogs zijn geschreven.

Blogs die inhoudelijk juist zijn. En blogs die simpel geschreven zijn, zonder vakjargon. Je wilt dat jouw mogelijke klant jouw blog begrijpt. En denkt: dit is mijn probleem, deze advocaat heeft een oplossing.

Met blogs over hele specifieke onderwerpen word je gevonden door de personen die jou echt nodig hebben!

Meer tips nodig? Neem contact op! Ik ben jurist, tekstschrijver en schrijf voor diverse websites de juridische blogs.

Geen reactie's

Geef een reactie