Top

Beter gevonden worden op juridisch advies | 5 Tips

beter gevonden worden op juridisch advies

Beter gevonden worden op juridisch advies | 5 Tips

Beter gevonden worden als advocaat, jurist, juridisch advieskantoor, notaris, hoe werkt dat? Ik help juridisch adviesverleners dagelijks met een betere online vindbaarheid. In deze blog deel ik een aantal tips voor beter gevonden worden op juridisch advies.

BETER GEVONDEN WORDEN OP JURIDISCH ADVIES

Uniek aan jouw bedrijf

Allereerst de tip om eens na te denken over de unieke elementen van jouw bedrijf: wie zijn jullie, waar staan jullie voor, waarom kiest een cliënt voor jullie en niet voor de concurrent? Op die manier weet je wat je uit kan dragen op de website.

Wat kunnen de redenen zijn dat een bezoeker bij jou klant wordt? Een aantal ideeën:

  • Goede bereikbaarheid
  • Scherpe tarieven
  • Juiste expertise
  • Naamsbekendheid
  • Maatschappelijke betrokkenheid
  • Inzet voor de cliënt
  • Persoonlijke betrokkenheid
  • Toegankelijkheid
  • Snelheid van werken
  • Goede bereikbaarheid
  • Online overleg in plaats van face-to-face besprekingen
  • Goede reviews

Belangrijk is het om slechts een aantal sterke punten te nemen: meer is niet handig en ook niet zo geloofwaardig. Denk er goed over na hoe je je wilt profileren en ga dat uitstralen. Laat dat deel terugkomen op je website.

Juiste zoektermen

De eerste tip om beter gevonden te worden door de juiste bezoekers is om de goede zoektermen te gebruiken. Stel, je hebt een advocatenkantoor in Veenhuizen. Het is dan waarschijnlijk erg leuk om te zien dat je maandelijks 1000 bezoekers krijgt op een blog over de vaststellingsovereenkomst. Maar als geen van die bezoekers contact opneemt, dan schiet je er weinig mee op.

Zorg er daarom voor dat het duidelijk is voor wie deze tekst interessant is: voor bezoekers uit de omgeving. Of maak duidelijk dat jullie bezoekers uit het hele land kunnen bijstaan. Het eerste contact gaat telefonisch, het beoordelen van contracten gaat digitaal en advies verlenen jullie bijvoorbeeld via een videoverbinding. Maak de connectie met de lezer en schets jullie meerwaarde.

Moedig bezoekers aan contact op te nemen

Als je de lezer niet vertelt wat de meerwaarde is van het opnemen van contact, dan is de kans klein dat de lezer contact opneemt. Maak daarom verbinding met jouw lezer. Wat heb jij te bieden wat de lezer nodig heeft? Waarom is het verstandig dat de lezer jou inschakelt? Verplaats je in de bezoeker en schrijf voor de bezoeker: dit is wat jij nodig hebt en daarom bel jij mij vandaag.

Beantwoord vragen van rechtzoekenden

Een bezoeker van jouw website, van jouw teksten over het recht en jouw mogelijkheden, die is op zoek naar advies. Anders zou deze bezoeker waarschijnlijk niet op jouw website zijn.

Zorg er daarom voor dat je schrijft voor je bezoeker. Ga in op de specifieke vragen die de bezoeker waarschijnlijk heeft en geef daar antwoord op. Geef aan dat je voor specifieke vragen of bij twijfel over de rechtspositie graag persoonlijk antwoord geeft. En dat een intakegesprek altijd gratis is bijvoorbeeld.

Richt de website in op de bezoeker

Als je door een winkelstraat loopt, waarom ga je de ene winkel wel in en de andere winkel niet? Soms is het omdat je uit die ene winkel een product nodig hebt: je weet vrij zeker dat zij dat product wat jij nodig hebt hebben. En soms is het omdat je de etalage er leuk uit vond zien.

Kijk nu is naar jouw website: straalt jouw website uit dat jij precies die oplossing hebt voor de cliënt? Of geeft jouw website een bezoeker een goed gevoel, waardoor dat ze over de streep haalt om met jou contact te zoeken?

Wil jij jouw websiteteksten verbeteren en meer bezoekers krijgen? Ik help dagelijks bij het verbeteren van websites van (online) juridische dienstverleners. Ook voor jou ga ik graag aan de slag. Ik ben opgeleid als jurist (mr.) en ik heb een eigen website waar ik maandelijks gevonden word door zo’n 40.000 bezoekers. Neem contact op of connect met mij via LinkedIn.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.