Blogs inzetten om juridische expertise aan te tonen
Er zijn heel wat redenen om een zakelijke blog te starten, ook voor advocaten en juristen. Met een blog kan je uitstekend aantonen dat je bepaalde juridische expertise hebt. Hoe je dat doet, leg ik je uit in deze blog.
Als jurist of advocaat heb je vaak een expertise: je doet veel echtscheidingszaken, je houdt je bezig met privacyverordeningen of je adviseert over ondernemingen. Voor jou is het duidelijk met welke problemen een klant bij jou terecht kan, maar hoe weet de klant of hij bij jou aan het juiste adres is?
Juridische expertise aantonen
Als je als leek (niet-jurist in dit geval) met een probleem zit, dan weet je niet wie jou het beste kan helpen. Of je kent in je omgeving iemand die een juridische achtergrond heeft, of je zoekt op Google naar een advocaat in de omgeving. Hoe zorg je er dan voor dat deze persoon bij jou terecht komt?
Eigenlijk is het heel simpel: leg juridische problemen die jij oplost heel eenvoudig uit! Ga in aparte blogs in op veel voorkomende juridische problemen waarbij jij ondersteuning biedt. Vermijd vaktermen hierbij: de lezer begrijpt hier weinig van. Leg heel helder uit wat het probleem is, wat de mogelijke oplossingen zijn en hoe jij kan helpen. Verwijs in deze blog ook naar je diensten of contactpagina.
Kijk bijvoorbeeld eens naar deze blog van het Juridisch Loket. Hier gaan ze heel kort en duidelijk in op de situatie waarin je je huis wordt uitgezet. Als je dit probleem hebt, zoek je op: “ik word mijn huis uitgezet”. Het eerste resultaat is deze blog. Ideaal: de lezer weet direct waar hij aan toe is, en jij kan deze lezer de helpende hand bieden.
Ga nu voor jezelf na welke problemen veel voorkomen in jouw praktijk en hoe jij daarop in kan spelen met korte blogs. Hulp nodig? Neem contact met mij op!