Top

Website voor advocatenkantoor opzetten

website voor advocatenkantoor

Website voor advocatenkantoor opzetten

Hoe zet je een website voor een advocatenkantoor neer? Waar voldoet een goede website aan en hoe zorg je ervoor dat de bezoeker overgaat tot actie: contact met jou opnemen? Ik deel waar een goede website aan voldoet en hoe je klanten binnenhaalt via jouw website.

Al een aantal jaar informeer ik advocatenkantoren over het opzetten van hun websites. Ik schrijf de teksten voor de pagina’s en ook schrijf ik de juridische blogs. Hoe zorg je ervoor dat je gevonden wordt en waar let je op bij het maken van een website voor een advocatenkantoor? Dit zijn mijn tips!

Website voor advocatenkantoor opzetten | 5 tips

Start je een advocatenkantoor en ben je daarom bezig met het opzetten van de website? De domeinnaam is de basis voor je website: zonder domeinnaam geen website. Bij voorkeur gebruik je je bedrijfsnaam als domeinnaam. Registreer je domeinnaam bij SIDN voordat je je bedrijf inschrijft bij de KvK, om te voorkomen dat een ander deze domeinnaam registreert.

Uitstraling en snelheid

Een van de belangrijkste onderdelen van een website is de uitstraling. Ziet de website eruit alsof deze vijftien jaar geleden is gemaakt en werkt deze niet op de mobiel? Dan ben je mij al kwijt. Je website is je visitekaartje. Zorg ervoor dat je website er modern uitziet, dat de teksten leesbaar zijn (let op kleur en lettertype) en ook de snelheid van de website is belangrijk. Als je website langzaam laadt, dan ben je en de bezoeker al snel kwijt en ook Google waardeert je website minder.

Klantreviews

Met je website wil je het vertrouwen van de bezoeker wekken. Een website voor advocatenkantoor is bedoeld om gevonden te worden en om nieuwe klanten te krijgen. Hierdoor wil je dat de bezoeker van jouw site denkt: dit advocatenkantoor heb ik nodig. Door middel van klantreviews kan je meer vertrouwen wekken.

Vindbaarheid

Een van de belangrijkste onderdelen van de website is de vindbaarheid. De vindbaarheid vergroot je door de website technisch op orde te hebben. Andere belangrijke zaken die zorgen voor betere vindbaarheid zijn de zoekwoorden. Als een persoon een juridisch probleem heeft zoekt die op bepaalde termen. Bijvoorbeeld “advocaat in Amsterdam” of “mijn huurcontract eindigt”. Wat je wilt is dat jij op voor jouw kantoor relevante zoektermen te vinden bent. Lees daarover in de blog over juridisch bloggen.

Over ons

Als ik op zoek ga naar een betrouwbare dienstverlener, dan kijk ik vaak op de Over ons pagina op de website. De reden hiervoor is dat ik benieuwd ben waar een bedrijf voor staat en welke mensen er werken. Door een goede Over ons pagina kan je mensen binnenhalen.

Kim van der Meij van SKM Juristen heeft op deze pagina een mooi stuk over zichzelf geschreven. Hierin geeft ze kort en bondig aan wie ze is en waarom zij jou zo goed bijstaat. En dat klinkt ontzettend overtuigend. Neem haar als voorbeeld!

Contact opnemen

Als je een bezoeker hebt geïnteresseerd dan wil je dat deze contact met jou opneemt. Verwijs op je website naar de mogelijkheden om contact op te nemen. Bijvoorbeeld telefonisch, via de mail of het contactformulier. Maak deze optie zo laagdrempelig mogelijk, zodat de kans dat de klant contact opneemt zo groot mogelijk is.

Heb je vragen over het opzetten van een website voor een advocatenkantoor? Neem contact met mij op, ik help je graag.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.